Beko WMD 66160

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Beko WMD 66160 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Pedro73 21-08-2013

Vervolgreview na een jaar of 4:
De machine heeft een aantal ontwerpfouten in de bediening die behoorlijk storend zijn, de handleiding is erg onvolledig. Lastiger is dat de koolborstels snel slijten en dat de electronica nogal eens in de war is, gaat knoeien met programma's of niet reageert op de knoppen. Zie dan maar eens de was er uit te krijgen. Deze week is de aandrijfriem losgesloten, leek snel te fixen maar sindsdien doet de electronica pas echt vreemd. Voor mij geen Beko meer op deze manier, ook al is een deel van de techniek echt heel solide...

Marja E 06-04-2012
Geschreven voor: Beko WMD 66160

Na drie en half jaar alla lagers en een stabilisatiestang kapot. Reparatie kost meer dan € 250. Ik ga dus een andere machine kopen, maar geen Beko meer. Met m'n vorige machine van Philips heb ik meer dan 20 jaar gedaan.

Wardenburg 01-03-2012
Geschreven voor: Beko WMD 66160

Ik ben de (on)gelukkige bezitter van deze wasmachine.
We hebben hem nu zo'n 3 jaar en hierin is hij al 3x gerepareerd! Helaas nu weer een reparatieafsrpaak moeten maken aangezien de machine nu niets meer doet.

Ik heb tevens ook nog een wasdroger van de Beko en deze is binnen hetzelde tijdsbestek ook al 2x gerepareerd.

De kwaliteit van het merk Beko laat dus duidelijk te wensen over! Nu kan je natuurlijk zeggen dat dit ook af te lezen valt uit de prijs, maar Indisit heeft de zaakjes dan toch beter voor elkaar.
Hiervoor heb ik een Indisit gehad die ongeveer in dezelfde prijklasse zit als deze machine. De Indisit heeft het 10 jaar volgehouden zonder enig probleem (alleen 1x versleten koolborstels) Ik heb deze uiteindelijk weg gedaan omdat hij maar op 800 tpm centrifugeerde.

zijn er dan geen pluspunten aan de machine? Jawel hoor ik heb bij de aankoop 5 jaar garantie gekregen van de Wehkamp en die heb ik dan ook hard nodig.

TonPurmerend 13-10-2009
Geschreven voor: Beko WMD 66160

Een heel goede wasmachine voor weinig geld. Mooie vormgeving, geluidsarm en centrifugeert prima op 1600 toeren. Heel handig is de knop express wash waarmee de wasprogramma's soms met de helft van de tijd korter draaien. Ook handig is de reset-knop om het wasprogramma te wissen waarna een nieuw programma gekozen kan worden. Zeer veel programma's mogelijk, zo ook voor hemden o.a. Ik ben echt heel blij met deze wasmachine die een ideale combinatie vormt met de sensordroger van Beko (DC 1560 X).

LC73 05-05-2009
Geschreven voor: Beko WMD 66160

Op 5 dagen na nu 2 maanden in huis. Wat een drama; een simpele was (2.19 uur!) moet 6x worden gespoeld voordat de zeepresten er uit zijn. De was is nog steeds vies nadat hij uit de machine komt. Sinds vorige week doet het hele apparaat niets meer. Nu al 3x een monteur langs geweest, maar het heeft allemaal niets geholpen. Wij hebben nu de koop ontbonden.

carljom 03-12-2008
Geschreven voor: Beko WMD 66160

We hebben deze wasmachine nu een goed jaar in het bezit.
Na een paar keer gebruikt te hebben, was de printplaat kapot.
Monteur gekomen met een nieuwe printplaat, maar hij kon het euvel niet verhelpen en uiteindelijk hebben we een geheel nieuwe Beko gekregen.
Toch zo'n 4 weken zonder wasmachine gezeten en dat was wel lastig. De service van de monteur (2 x langsgekomen)en het regelen van een nieuwe wasmachine daarentegen was heel goed en ging probleemloos.

Nadien geen problemen meer gehad en het wassen op 1600 toeren is een genot. Bijna droog komt het er weer uit.
Hij kan best stil zijn, maar bij ons staat hij op een houten vloer en dat resoneert nog al eens, ondanks een dikke anti trilmat.

Toch genieten we van deze wasmachine en vinden we het nog steeds een goede koop.

Pedro73 04-10-2008
Geschreven voor: Beko WMD 66160

Deze wasmachine heb ik uitgekozen nadat ik elders op het net las dat Beko zeer degelijke machines maakt met o.a. geringere kans op roest dan veel andere merken.
Het ding bevalt zeer goed als je er eenmaal aan gewend bent, ik heb 'm gekocht toen 'ie net op de markt was en ik hoop maar dat de handleiding etc wat verbeterd zijn in tussentijd want die was niet erg begrijpelijk. Bovendien zaten (zitten?) er wat vertaalfoutjes in de namen van de knoppen.
Foutje in de electronica is dat het ding op de display soms de programmaduur laat zien als een programma klaar is (zou dan eigenlijk end moeten laten zien).
Het wassen gaat echter heel goed, het ding is vrij stil, heeft veel programma's (behalve inweken, dat mis ik soms wel) waaronder speciale babywas programma's met extra lange verhitting voor extra hygiene en extra naspoelen tegen allergische reacties op wasmiddelen. De inpandige baby heeft daar inderdaad nooit last van gehad, toeval of een slimme ingenieur te Istanbul?
Het centrifugeren op 1600 toeren geeft een groter verschil in resultaat met 1200 toeren dan verwacht, de was hoeft maar kort opgehangen te worden en mede daarom heb ik geen wasdroger meer sinds deze Beko!

JanS uit Budel 11-11-2007
Geschreven voor: Beko WMD 66160

Ben zeer tevreden over deze wasmachine.
Onbekent maakt onbemint en dat geld zeker voor het merk Beko.
Wast goed schoon, is stil (ook bij het centrifiguren met 1600 t/m)
Prima wasresultaat en de was is slechts nog vochtig.
Goede prijs/prestatie verhouding.